fredag 4 november 2011

Vinterdistans Premier med Christian Bertilsson

Dagens pass
Uppstigning  kl 08,30. Kikar ut genom fönstret och tänker, detta kommer bli en ruggig slakt. Går ner, käkar frukost, dricker kaffe som är viktigt.
Klär mig för att sedan gå ut till biken, tar det lugnt, fast klockan är för mycket, långt över tiden vi hade bestämt.
Tänker att krisse ska få köra över hela Råbellöv sträckan som hatas.
Men ack så fel, killen är för fan segare än mig på morgonen, blir jag som får tugga styrlinda i motvinden, tillslut så möter jag upp han och han får (som vanligt) stanna för att han ska fixa sina satans klossar under skorna...
Sedan ger vi oss ut på alla fina grusvägar som Skåne har att bjuda på, vi båda två hade bestämt oss för att vi inte skulle käka nått under passet (4 timmar), så får det bli.
efter ca 3 timmar känns kroppen död, men vi cyklar på och är glada, Krisse får som alltid för sig en massa sjuka saker som självklart gör passet betydligt mycket roligare!
Menmen, efter några timmar så delas vi och kör hemmåt, det är alltid då väggen vill komma fram.
Passet var kul, skönt att komma igång lite med vinterträningen.
Imorn så är det CX race i Lund, försöker att bli taggad..
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
benny Sonesson, 20 år kommer från Skåne men studerar i Falun