lördag 10 december 2011

Minusgrader Snö Halt Distans

Idag så genomfördes årets första distans pass i minusgrader!, det var väl helt oki att det var kallt, halt och massvis med snö för en gångs skull. Men smart som jag är så vill jag va tuffast och åka odubbat...
Man kan säg att jag föredrog att ta det lugnt så fort det svängde lite. Men träningen var kul, första timmen körde vi på en  oplogad väg, det var i princip en timmes styrkeintervall.
När vi äntligen kom ut på fina vägen så gick det betydligt lättare!, vi besökte Solarvet som bjuder på sin fina stigning där jag passade på att gasa lite, benen var sega med blev bättre mot slutet.
Och man märkte med hur mycket energi kylan kräver, var tvungen att käka lite mot slutet så det var första distans passet denna vinter som jag behövde käka något.
Nu ska jag mysa med en kopp kaffe!
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
benny Sonesson, 20 år kommer från Skåne men studerar i Falun