söndag 8 juli 2012

Åkte i Onsdags kväll upp till Östergötland med Chrisse och Fredrik, vi skulle upp till bonde stället som ägs av Bertilsson klanen. Mycket trevligt kan jag säg att det var, grymt fin natur och frisk luft, vägarna runt skärgården gjorde cyklingen underbar!. Men inga djur såg vi, som Christian hade lovat.. Det enda djur vi såg med va dom där flugorna, dom fick vi lära oss att bo med annars flög dom iväg med oss. Inför Kortbane SM nu, Jag var inte sådär supertaggad som jag brukar va, så trodde det skulle gå skit, blev knappt taggad när det va 30 sek kvar..Vi i TrekSwedenRacing blev uppropad som ett av dom sista lagen, så det blev en ren fight på vägen upp till spets av klungan, hade ca 65 pers att köra förbi. Efter 5 varv på den 1,6 km långa bana med sina ca 10 skarpa svängar så var jag nästan uppe med en av mina lagkompisar då en annan pajas tror att han kan trycka sig förbi oss två på innern i en kullerstenssväng dessutom. Han lyckade köra ner oss båda.. När jag väl ligger i backen så håller jag bara för ansiktet och hoppas att ingen kör över mig, och hör hur något knäcks, det lätt högt.. Väll uppe på benen så kastar jag en blick på Oves håll för att se om han är på benen, och det var han så jag tänker då kriga vidare i racet men märker att det där knaket kom från min bike. Ett totalkvaddat bak hjul. Tävlingen är över.. är grymt besviken, mina ben som kändes så bra, en känsla som jag senast hade under kinnekulleloppet, fast jag hade vart så otaggad så vände det till en grymt bra känsla. Jävla skit med! Men här kommer lite bilder från dagarna uppe i Östergötland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
benny Sonesson, 20 år kommer från Skåne men studerar i Falun