måndag 10 september 2012

SweCup

I helgen så var det avslut på SweCup!
Vi i laget lyckades ro hem hela pallen, mäktigt!

Lördagens race Blev sådär, hade inte så stora förväntningar på mig själv imed skadan jag drog på mig efter Svanesund.
Va med i gruppetton tillsammans med min två lagkompisar Johan och Alex. Körde tills jag verkligen blev tokslut, sen var det bara att lämna in hjälmen..
Till Söndagen så var jag riktigt taggad, SweCup avslut och allt, ville få till det!
En liten bit in i racet fick vi iväg cupledaren Johan i en större grupp, tsm med några till kämpar från laget.
I huvud klungan så blev det dödstråkigt..
När det var 5 varv kvar så stöter jag, hoppas att nån är sugen på att gå med, men icke..
Kändes fel att slå av och brygga ner till klungan igen utan att ge det ett försök, så jag försökte bomba på, med dom trötta skånkarna som jag hade.. Två varv solo körde jag sedan var jag död, helt död.  Klungan hämtade in mig, av en snubbe som körde in mig med klungan på hjul, helt meningslöst av han, så jag gick lite bananas på han innan jag fick släppa..
Men det viktigaste med dagen var ju såklart att Jakob Söderagrann vann loppet, grymt grattis! :)

Idag så har jag vilat, gått en sväng med Otto uppe i skogen och druckit en del kaffe! Är laddad på att tävla, såhär dags på året har jag aldrig vart sugen, men nu är jag. Så det blir nog nån sväng ner till Danmark för lite hårda race, ska bli nice!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
benny Sonesson, 20 år kommer från Skåne men studerar i Falun