söndag 1 januari 2012

2011 sena sammanfattning

Julen 2010 ringde Patrik Jönsson och kom med ett förslag som ändrade min väg inom cykelsporten..
Jag fick förfrågan om att åka för Team Refero och detta betydde att jag var mer eller mindre tvungen att lägga ner XC satsningen.
Valet blev självklart att åka för Refero.
Första racet var Östgötaloppet och mitt mål var att vingla in i så lite cyklister som möjligt och förhoppningsvis ta mig i mål, nervös som jag var så lyckades jag med båda mina mål!
Jag vante mig med den långa distansen och armbågsfighterna i klungan.
Sommaren gick bra och jag lärde mig mer och mer om hur man ska köra för varandra i teamet.
I slutet av juli så drog ag på mig en knä skada som satt kvar i 5 veckor och där blev i princip hela min sen säsong förstörd, Kom tillbaks med världens sämsta form till svanesund 3 dagars men blev mer eller mindre piskad på det racet..
Kom tillbaka till Falun och tränade på det sista jag hade innan säsongens två sista race, lyckades få in en bra sista formtoppning men nu var det hjärnan som inte pallade mer..
Året har var bättre än vad jag trodde och det nya året kommer bli tusen gånger så bättre med ett nytt och bättre team!
Ha det !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
benny Sonesson, 20 år kommer från Skåne men studerar i Falun